Εκπαίδευση

Πανεπιστήμιο Καρόλου, Πράγα (1987 – 1992)

Σχολή Φιλοσοφίας, Τομέας Ψυχολογίας

 Κατεύθυνση: Κλινική Ψυχολογία

Τίτλος: Master (MSc) Ψυχολογίας

Διπλωματική εργασία: «Προϋποθέσεις μάθησης σε ασθενείς με αντικοινωνική διαταραχή προσωπικότητας»

Art Therapy-Θεραπεία μέσω Τέχνης -Απρ. 2021(Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου)

Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία CBT -Οκτ. 2021(Εταιρία Γνωσιακών Συμπεριφορικών Σπουδών)

-Psychological First Aid –International Rescue Committee (2018)

– SSE FAR CBI Trauma Protocols –International Rescue Committee  (2018)

– Ψυχική Υγεία Ασυνόδευτων Ανηλίκων – Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού (2017)

-Απώλεια και  Πένθος – Βαβέλ (2017)

-Εξαρτήσεις σε προσφυγικό πληθυσμό – ΚΕΘΕΑ MOSAIC (2016)

Επαγγελματική Εμπειρία

1990: τρίμηνη πρακτική στην Ψυχιατρική κλινική  του Γενικου Νοσοκομείου Νίκαιας, Πειραιάς

1991-1992: 400 ώρες πρακτικής στο Ψυχιατρικό νοσοκομείο Bohnice, Πράγα

1993-1994: Εκπαιδεύτρια Ψυχολόγος στο πρόγραμμα Horizon του υπουργείου Εργασίας, Αθήνα

2000-2005: Ψυχιατρικό νοσοκομείο Al Fanar, Νότιος Λίβανος

2000-2015: Ιδιώτης Ψυχολόγος, Νότιος Λίβανος

2014 – 2016: Συντονίστρια Κοινωνικής Υπηρεσίας  – Δήμος Nabatieh,  Νότιος Λίβανος

2016 – 2017:  Παιδικά Χωριά SOS, Αθήνα

2017 – 2018: Ευρωπαϊκή Έκφραση, Αθήνα

2018: Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός , Αθήνα

2018 – 2021:  Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, Αθήνα

2021 – 2023: Συντονίστρια Κοινωνικής Υπηρεσίας, Ευρωπαϊκή Έκφραση, Αθήνα 

2024 – Σήμερα:  Διαπολιτισμικό Κέντρο Πυξίδα – Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, Αθήνα

Προσέγγιση

Η σχέση με τον άνθρωπο που έχω απέναντί μου είναι το θεμέλιο της δουλειάς μου. Πιστεύω στη δύναμη της αποδοχής, της ασφάλειας και της ενσυναίσθησης — γιατί μόνο μέσα από μια σχέση εμπιστοσύνης μπορεί να ανθίσει η εσωτερική αλλαγή.

Στη θεραπευτική μου προσέγγιση αξιοποιώ κυρίως τη Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT), μια επιστημονικά τεκμηριωμένη μέθοδο που βοηθά το άτομο να αναγνωρίσει και να τροποποιήσει τις σκέψεις και τα μοτίβα συμπεριφοράς που ενισχύουν τη δυσφορία του. Η CBT δίνει πρακτικά εργαλεία, ενδυναμώνει και καλλιεργεί νέες, πιο υγιείς οπτικές απέναντι στη ζωή.

Παράλληλα, ενσωματώνω στοιχεία Θεραπείας μέσω Τέχνης (Art Therapy), ειδικά όταν δουλεύω με παιδιά, εφήβους ή ενήλικες που δυσκολεύονται να εκφραστούν λεκτικά. Η δημιουργία γίνεται ένα ασφαλές “κανάλι” έκφρασης συναισθημάτων, αναμνήσεων και εσωτερικών συγκρούσεων, χωρίς τη χρήση λόγου.

Δεν ακολουθώ μία αυστηρή “συνταγή”. Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, και κάθε συνεδρία προσαρμόζεται στις ανάγκες του — με σεβασμό στον ρυθμό του, στην ιστορία του και στις αντοχές του.

Οταν δουλεύω με παιδιά, δίνω ιδιαίτερη σημασία στη συνεργασία με τους γονείς. Ο στόχος δεν είναι μόνο η “αντιμετώπιση” μιας δυσκολίας, αλλά η ενδυνάμωση της σχέσης γονιού-παιδιού, ώστε το ίδιο το σπίτι να γίνει χώρος θεραπείας, εμπιστοσύνης και ανάπτυξης.